ח"כ גלנט: "אני סופג ביקורת מגורמים בציבור הכללי על דאגתי המרובה לחרדים"

    אני מודע לליקויים מסוימים שקיימים במקום, דרך אגב גם בבית שמש הישנה. אנחנו הקצבנו מיליונים גם לטפל באזורים הישנים של העיר על חשבון האזור החדש שיבנה
    עמית דניאל 3 Comment on ח"כ גלנט: "אני סופג ביקורת מגורמים בציבור הכללי על דאגתי המרובה לחרדים"

    שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, שוחח עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" בעקבות הסכם הגג שנחתם היום בבית שמש • "האוכלוסיה החרדית בבית שמש השכילה לאמץ את האוכלוסיה החילונית בעיר ולא לדחוק אותה" • על הקואליציה העירונית "גרמנו לכניסת הנציגים החילונים לקואליציה" • ומבטיח "יש בתקציב גם מיליונים לטובת העיר הישנה"

    שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט צילום: ששון תירם
    אני מודע לליקויים מסוימים שקיימים במקום, דרך אגב גם בבית שמש הישנה. אנחנו הקצבנו מיליונים גם לטפל באזורים הישנים של העיר על חשבון האזור החדש שיבנה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, שוחח ב"מהדורה המרכזית" עם אבי מימרן, בעקבות הסכם הגג שנחתם היום בבית שמש במסגרתו ייבנו בעיר 17,000 יח"ד.

    "עשינו צעד חשוב ומשמעותי בכך שחתמנו על הסכם הגג שמתוך 17,000 הדירות המתוכננות בו, 12,000 יח"ד מיועדות לציבור החרדי. זו היתה עבודה מפרכת והיא נערכה בשיתוף רא"ע וגם נציגי הציבור של המגזר החרדי וכללי. ההישג חשוב גם בסמליות שלו – במסגרת הסכם הגג הכנסנו חזרה את הנציגים החילונים חזרה לקואליציה בעיר" אומר גלנט.

    על התהליכים שהביאו לפרוייקט הזה, אמר "הדבר הראשון הוא שכנוע של הציבור לרצון טוב. בכפיה זה לא הולך. בבית שמש הרוב הוא חרדי והחילונים מיעוט. האוכלוסיה החרדית הבינה והשכילה לאמץ את האוכלוסיה החילונית ולא לדחוק אותה. כולם מבינים שניצחון במקום אחד מביא לקרב במקום אחר ויכולים להתפתח הפסידם. ואני שמח שההחלטה היא החלטה של שותפות".

    "הדבר השני זה מה שהבנתי בשנתיים האחרונות. אנשים רוצים לחיות את חייהם בסמוך לאנשים ששייכים למגזר שהם חלק ממנו אבל מצד שני לא בבדידות. יש עניינים שקשורים לכיבוד חגים, כיבוד שבת אנשים רוצים לחיות באוכלוסיה שקרובה אליהם ומצד שני לפגוש אוכלוסיות נוספות".

    "בהקשר של הבניה לחרדים" אומר גלנט "אני סופג ביקורת לא מועטה מגורמים בציבור הכללי. אנחנו הנענו תכנית גג ביחד עם המכון למחקרי אסטרטגיה. יש מי מעוניין לדור באוכלוסיות מעורבות ובצורה שהעיר לא תשנה את פניה. יחד עם זה אנחנו עובדים על פיתוחן של הערים החרדיות הגדולות והקטנות".

    לשאלה מדוע 'רוח המפקד' של רה"מ והשרים לא נשמעת ומורגשת ככזו שבעד לקבל את האוכלוסיה החרדית בערים, ענה גלנט "אינני רוצה לתת ציונים לאחרים, אני עצמי פועל שאוכלוסיה חרדית תוכל להיות בכל מקום בארץ. האמן לי שאני משקיע בערים חרדיות לפעמים יותר  זמן מערים חילוניות ולפעמים בפורפורציות יותר גדולות מיחסם באוכלוסיה. אני לא עושה את זה, לא מפני שהם קהל הבוחרים שלי, אני עושה זאת כי אני מאמין שצריך לתת פתרון בינוי לכל אוכלוסיה וציבור".

    בהקשר לטענות של תושבי רמת בית שמש ג' בנוגע לתשתיות שאינן שפירות דיו, אמר גלנט כי הוא מודע לבעיה "אני מודע לליקויים מסוימים שקיימים במקום, דרך אגב גם בבית שמש הישנה. אנחנו הקצבנו מיליונים גם לטפל באזורים הישנים של העיר על חשבון האזור החדש שיבנה" אמר.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מוכיח שהוא ידידותי לחיות הטרף בעיני החילונים -כואב אבל באמת הוא ידידותי לחרדים

    2. 2

      בושה וחרפה, כל פעם שגלנט מתקדם צעד אחד לכיוון החרדים בעניין הדיור , קצת לצמצם את אפלייתם ולו באופן חלקי מול החילונים עוד הוא צריך להתנצל, ולהדגיש את ההקרבה שלו.

      לא נשמע טוב, בלשון המעטה.

    3. 1

      מי הם הגורמים הללו איפה חופש הביטוי